ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
İşbu Ön Bilgilendirme Formu, Kara Salkım Gıda ve Temizlik Ticaret Limited Şirketi (Bundan sonra ‘’Şirket’’ olarak anılacaktır.) tarafından, 29188 Sayılı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (Bundan sonra ‘’Yönetmelik’’ olarak anılacaktır.) 5. Maddesinde yer alan ‘’Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, aşağıdaki hususların tamamını içerecek şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilmek zorundadır.’’ hükmü uyarınca, tüketicinin mesafeli satış sözleşmesi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, kurulacak sözleşmeye ilişkin tüm detaylar noktasında bilgilendirilmesi amacı ile düzenlenmiştir.
Alıcı işbu Ön Bilgilendirme Formu’ nu kabul etmekle, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde siparişe konu ürün ve hizmet bedelini; kargo bedeli ayrıca kararlaştırılmış olması halinde kargo bedelini, vergi ve sair ek ücretlerini ödeme yükümlülüğü altına gireceğine yönelik bilgilendirildiğini kabul eder.
Tarafımızca sunulan "Ön Bilgilendirme Formu” nda yer alan tüm ürün, kargo bilgileri, kampanyalar ve teklifler, mesafeli satış sözleşmesinin imzalanmasına kadar geçerlidir. Bu formda belirtilen satış işlemi sonrasında, Satıcı firmanın stoklarında ürün bulunmaması veya Alıcı'nın muadil ürünü kabul etmemesi ve muadil ürünün de stoklarda yer almaması durumunda, Satıcı' nın, Alıcı'ya ödediği bedeli iade etme hakkı saklıdır.
- TARAFLAR
-
- SATICI
Unvan
|
Kara Salkım Gıda ve Temizlik Ticaret Limited Şirketi
|
Vergi Dairesi
|
Ümraniye
|
Vergi Numarası
|
5011445061
|
Mersis
|
0501144506100001
|
Adres
|
Baltalimanı Mah. Kırlangıç Sok. No:33/4 Sarıyer/İST.
|
Telefon
|
0533 328 84 17
|
E-mail
|
[email protected]
|
(Bundan sonra ‘’Satıcı’’ olarak anılacaktır.)
1.2.ALICI
Ad-Soyad/ Unvan
|
|
Adres
|
|
Telefon
|
|
E-mail
|
|
(Bundan sonra ‘’Alıcı’’ olarak anılacaktır.)
İş bu sözleşmede, Satıcı ve Alıcı birlikte ‘’Taraflar’’ olarak anılacaktır.
- SÖZLEŞMENİN KONUSU ve AMACI
İşbu Ön Bilgilendirme Formu’ nun konusu ve amacı, Satıcı ve Alıcı arasında kurulacak mesafeli satış sözleşmesi öncesinde, Alıcı’nın yasal mevzuatta öngörüldüğü şekilde bilgilendirilmesidir.
Yönetmeliğin 5. maddesi uyarınca, sözleşme konusu mal ve hizmetin temel nitelikleri, Satıcı' nın unvanı ve MERSİS numarası, Alıcı'nın Satıcı ile iletişim kurmasını kolaylaştıracak her türlü iletişim bilgisi, Alıcı'nın ürün ve hizmetlere ilişkin şikâyetlerini iletmesi için varsa ayrıca sağlanan iletişim bilgileri, ürünün tüm vergiler dâhil toplam fiyatı ve kargo ücreti bilgisi, Satıcı' nın şikâyetlere ilişkin çözüm yöntemleri, cayma hakkı kullanım şartları, süresi, usulü ve iadeye ilişkin süre ve şartlar; cayma hakkının kullanılması için gereken adımlar, cayma hakkının istisnaları, Alıcı'nın cayma hakkını kaybedeceği durumlar ve Alıcı'nın herhangi bir uyuşmazlık durumunda başvurabileceği kanallar hakkında detaylı bilgiler işbu sözleşmenin konusunu oluşturacak olup; aşağıda sunulacaktır.
Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi’ nin bir örneğine hesabınızdaki adımları takip ederek ulaşmanız mümkün olup; ayrıca talep etmeniz halinde sistemimizde kayıtlı e-posta adresinize gönderilecektir.
- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ
Alıcı tarafından satın alınan ürün/hizmetin temel özellikleri ve tüm detayları (markası, türü, miktarı, boyutu, rengi, adedi, fiyatı vb.); vergiler dâhil peşin ve taksitli ödeme seçilmesi halinde taksit farkı tutarı, indirim ve kampanya olması halinde kampanyalı ve indirimli tutarı, Site veya mobil uygulama üzerinden incelenebilir olmakla birlikte aşağıda ayrıca tarafınıza sunulmaktadır. Alıcı bu bilgilere ödeme ekranından da ulaşabilir.
Sipariş Tarihi
|
|
Ödeme Şekli ve Planı
|
|
Fatura Adresi
|
|
Teslimat Adresi
|
|
Teslim Edilecek Kişi
|
|
Teslim Şekli
|
|
Teslimat Süresi
|
|
Ürün/Hizmet Kodu
|
|
Ürün/Hizmet Açıklaması
|
|
Birim/Adet
|
|
Kargo Hariç Ürün Bedeli
|
|
Ara Toplam (KDV Dahil)
|
|
Kargo Ücreti
|
|
Toplam Sipariş Bedeli (Kargo Dahil)
|
|
- TESLİMAT ŞARTLARI
Siparişini verdiğiniz ürün ve hizmetin sevkiyatına ilişkin kargo süreci ürün profilinde teslimata ilişkin aksine bir bilgilendirme yapılmadığı takdirde 3 gün içinde Satıcı tarafından başlatılacaktır. Siparişiniz 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu uyarınca en geç 30 (otuz) günlük süre içerisinde Alıcı’ ya (tarafınıza) ulaştırılacaktır.
- TARAFLARIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Alıcı, Satıcı’ nın internet sitesi veya mobil uygulaması aracılığı ile satın alacağı ürünün temel niteliklerini, ürün ve kargo bedelini, ödeme aracı olarak seçtiği banka tarafından taksitle alım seçeneğinin sunulması ve bu seçeneğin seçilmiş olması halinde uygulanacak taksit farkı tutarını; ödeme şekli, teslimat şekli ve süresi gibi tüm ön bilgileri detayları ile okuduğunu, anladığını ve elektronik ortamda onay verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
Satıcı, sözleşme konusu ürünü, siparişte belirtilen niteliklere uygun olarak, tam ve eksiksiz bir şekilde, ürüne ilişkin varsa kullanım talimatı ve diğer belgeler ile teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
Satıcı, ürünü, siparişin kendisine ulaştığı ve ödemenin gerçekleştirildiği tarihten itibaren otuz (30) gün içinde, anlaşmalı kargo firması aracılığıyla Alıcı’nın gösterdiği adreste bulunan kişiye teslim edecektir. Satıcı, yasal süre içerisinde bu yükümlülüğünü yerine getirmezse, Alıcı, Yönetmeliğin 16. maddesinin 2. fıkrası gereği sözleşmeyi feshetme hakkına sahip olacaktır. Alıcı’ nın gösterdiği adreste ürünün Alıcı tarafından kabul edilmemesi sebebi ile ürünün teslim edilememesinden doğacak her türlü doğrudan ve dolaylı zarardan Alıcı bizzat sorumludur.
Satıcı, ürün sayfasında farklı bir teslimat süresi taahhüt etmiş olsa da, Yönetmelik uyarınca teslimat en geç otuz (30) gün içinde yapılabilecektir. Bununla birlikte, ürünün Alıcı’nın talebi üzerine kişiselleştirilerek üretilmesi ve satışa sunulması durumunda, Satıcı, bu 30 günlük süre ile bağlı olmayacak ve teslimatın süresi içinde yerine getirilememesi, Alıcı’ya sözleşmeyi feshetme hakkı tanımayacaktır.
Satıcı teslimat sürecini, Alıcı, seçtiği ödeme şekline uygun olarak ürün bedelini ödedikten sonra başlatacaktır. Ürün bedelinin ödenmemesi, herhangi bir nedenle ödenememesi veya kredi/banka kartı ile yapılan ödemelerde banka onayı verilmemesi ya da ödemenin sonradan iptal edilmesi durumunda, Satıcı' nın ürünü Alıcı'ya teslim etme yükümlülüğü kendiliğinden ortadan kalkar.
Ürün veya hizmetin teslim edilmesinden sonra Alıcı’ ya ait banka kartı, kredi kartı, hediye çeki, yemek kartı ve benzeri ödeme aracısı firmalar, bankalar, muayyen olmayan sebeplerle Satıcı’ ya ilgili bedeli ödemez ise; Alıcı ürünü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları kendisine ait olmak üzere Satıcı’ ya iade etmek zorundadır. Aksi durumda Alıcı, Satıcı’ nın ortaya çıkacak doğrudan ve dolaylı tüm zararlarından münhasıran sorumlu olup; Satıcı’ nın Alıcı’ dan ilgili bedeli genel hükümler çerçevesinde ve gerekmesi halinde faiz ve avukatlık ücreti de dahil diğer masraflar ile tazmin etme hakkı saklıdır.
Site ve mobil uygulamada Satıcı tarafından iletilen tutar üzerindeki teslimat masrafları Satıcı’ ya ait olup; bu tutarın altında kalan siparişler bakımından kargo/teslimat bedeli Alıcı’ ya ait olacaktır. Teslimat ücretine/ kargo ücretine ilişkin detaylı bilgi, ürün ve ödeme sayfasında ayrıca yer almaktadır.
Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının ve satıcı veya sağlayıcı adına bedel tahsil etmesi halinde aracı hizmet sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç (3) gün içinde Satıcı, tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bu durumu bildirecek ve bildirim tarihinden itibaren varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri en geç on dört (14) gün içinde Alıcı’ ya iade edecektir.
Alıcı ürünü teslim almadan önce ürünün dış ambalajını inceleyecek ve herhangi bir ezik, kırık vb. hasar var ise bu gibi durumlarda ürünü teslim almaktan kaçınacaktır. Ürünün Alıcı tarafından teslim alınması halinde hasarsız ve sağlam olarak teslim edildiği kabul edilecektir. Satıcı, Yönetmeliğin 17. Maddesi uyarınca teslim anına kadar ki kayıp ve hasarlardan sorumlu olup; Alıcı, Satıcı’ nın belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi halinde malın taşıyıcıya tesliminden sonraki kayıp ve hasardan, Satıcı sorumlu tutulamayacaktır.
Teslimattan sonraki kullanıma ilişkin özen yükümlülüğü kullanıcıya aittir. Alıcı cayma hakkını kullanacak ise ürünü kullanmaktan kaçınacak, koruyucu ekipmanlarını (jelatin, koruma bandı vb.) çıkarmayacak ve iadesi sırasında, kendisine teslim edilen yan ürünleri, fatura, kullanım kılavuzunu/talimatı, varsa hediye gönderilen ürünleri ve diğer tüm belgeleri Satıcı’ ya teslim edecektir.
Alıcı, sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle bedel iadesi talep ettiğinde ve ürün bedelini kredi veya banka kartı ile ödemiş olması halinde; Satıcı ürün bedelini, ürünün kendisine teslim edilmesini takip eden 14 (on dört) gün içinde bankaya iletilecektir. Ancak, ilgili tutarın bankaya iletilmesinin ardından banka hesap özetine/ekstresine yansıması süreci, bankanın işlem sürelerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Bu nedenle, Satıcı, bankadan kaynaklanan gecikmelerden sorumlu tutulamayacaktır. Alıcı, iade tutarının bankaya iletilmesinden sonraki süreçte yalnızca banka ile muhatap olacak ve Satıcı' nın bu süreç hakkında bilgi sahibi olması kendisinden beklenemeyecektir.
- CAYMA HAKKI
Alıcı, 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Cayma hakkı mal teslimine ilişkin sözleşmelerde Alıcı’ nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan sürede içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Alıcı tek sipariş ile birden fazla ürün/mal satın aldığında cayma hakkının kullanımına ilişkin süre son ürünün/malın Alıcı veya Alıcının gösterdiği üçüncü kişiye teslim edildiği tarihten itibaren başlayacaktır.
Alıcı, cayma hakkını kullandığına dair bildirimi, cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri sağlayıcısı ile Satıcı’ ya bildirilmelidir. Alıcı, Site ve mobil uygulama içerisinde yer alan adımları takip ederek de cayma hakkını kullanabilecektir.
Alıcı, cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin Satıcı’ ya yöneltilmesinden itibaren on dört (14) gün içinde malı, teslim edilen fatura ve yan ürünleri ile (kutu, kullanım kılavuzu/talimatı vb.) Satıcı’ ya iade eder.
Alıcı, belirtilen sürelere riayet etmediği takdirde cayma hakkını kaybedeceğinin bilincindedir.
Satıcı, yukarıda sayılı mal ve yan ürünlerin kendisine ulaştığı tarihi takip eden on dört (14) gün içinde tahsil edilen tüm ödemeleri Alıcı’ nın satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde Alıcı’ ya iade eder.
Alıcı cayma hakkını kullanacak ise gıda içerikli bu ürünlerin, ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu malzemelerini açmamak ve iade edilecek ürünü kutusu, ambalajı, kullanım kılavuzu/talimatı ve varsa hediye edilen diğer ürünlerle birlikte iade etmekle mükelleftir.
Satıcı tarafından satışa konu ürünler çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek, tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ve tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açıldıktan sonra iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünlerden sayıldığından Alıcı, bu durumlarda cayma hakkını kullanamayacaktır. Alıcı’nın bu yükümlülüğe riayet etmemesi halinde Satıcı’ nın Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ nin 14. Maddesi uyarınca sahip olduğu tazminat hakları saklıdır.
Anlaşmalı Kargo Firması/Firmaları:
Alıcı, cayma hakkını kullanarak malı iade ettiği takdirde Satıcı’ nın aşağıda bilgileri verilen anlaşmalı kargo firmasına, kargo bedeli Satıcı’ ya ait olmak üzere malı teslim etmelidir. Yönetmelikte yer alan 12. Madde uyarınca anlaşmalı kargo firması dışındaki bir aracı ile malın gönderilmesi halinde iade masrafı tüketiciye ait olacaktır.
Anlaşmalı Kargo Firması
|
Yurtiçi Kargo
|
Gönderi Adresi
|
Baltalimanı Mah. Kırlangıç Sk. No:33 Kat:3 Daire:4, Sarıyer/İstanbul
|
Telefon Numarası
|
0533 328 84 17
|
E-posta Adresi
|
[email protected]
|
- CAYMA HAKKININ İSTİSNALARI
Alıcı, Satıcı tarafından sunulan ürünlerden, aşağıda sıralı sözleşmelere konu ürünlerin, Yönetmeliğin 15. Maddesi kapsamında sayılı cayma hakkı istisnaları kapsamındaki ürünlerden olduğunu ve bu sebeple cayma hakkını kullanamayacağını bildiğini kabul ve beyan eder.
-Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
-Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
-Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
-Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
Ve Yönetmeliğin 15. Maddesinde sayılı sözleşmelere konu olacak her türlü ürün.
- MÜCBİR SEBEP
Satıcı, iş bu sözleşmenin imzalandığı tarihte taraflarca öngörülmeyen ve tarafların kontrolünde olmayan sebeplerle (tabii afet, deprem, yangın, sel, patlama, savaş, terör olayları, ayaklanmalar, seferberlik ilanı, ithalat veya ihracat rejimi değişikliği, grev, lokavt, salgın hastalık, işçi kıtlığı, ticari ihtilaf, altyapı arızaları ve internet kesintileri veya diğer doğal afetler) iş bu sözleşmede yer alan yükümlülüklerini yerine getirmesini engelleyici ve geciktirici hallerin meydana gelmesi halinde, ifası mücbir sebep ile engellenen veya geciken yükümlülüklerinden dolayı sorumlu tutulamaz. Bu madde kapsamındaki hallerle sayılı olmamakla birlikte taraflar sözleşmeden doğan yükümlülüklerini ifa edemez hale gelirse bu süre zarfında sözleşme askıya alınmış kabul edilir ve bu durum sözleşmenin ihlali olarak kabul edilemez.
Bu durumda Alıcı siparişin iptal edilmesini veya teslimatı engelleyici mücbir sebebin ortadan kalkmasına kadar teslimat süresinin ertelenmesini haklarından birini kullanabilir. Bu durumlar Satıcı’ nın sözleşmeden doğan yükümlülüklerini yerine getirmesini engeller veyahut geciktirirse, Satıcı ifası mücbir sebep ile engellenen veya geciken yükümlülüklerinden dolayı sorumlu tutulamaz ve bu durum işbu Sözleşme’ nin ihlali olarak kabul edilemez.
- UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Bu sözleşmenin herhangi bir hükmünün geçersiz hale gelmesi, sözleşmenin genel geçerliliğini etkilemez. Güncel yasal düzenlemeler ve sair sebeplerle geçersiz hale gelen hüküm yerine, geçerli olan yasal düzenlemeler uygulanacaktır.
Taraflardan birinin, işbu sözleşmede yer alan herhangi bir hakkını kullanmaması, o haktan feragat ettiği anlamına gelmeyecektir.
Uyuşmazlıkların çözümünde Türkiye Cumhuriyeti yasaları uygulanacak olup; Sözleşme’ den kaynaklanan her türlü uyuşmazlık için Tüketici Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemeleri görevlidir.
10. YÜRÜRLÜK
İşbu sözleşme 10 (on) maddeden ibaret olup; Üye tarafından her bir madde bütün hükümleri ile okunarak ve anlaşılarak elektronik ortamda (Site ve/veya mobil uygulamada) onaylanarak, onaylandığı an itibari ile yürürlük kazanacaktır
Soru, öneri ve şikâyetleriniz için [email protected] adresine mail atabilir veya +90 532 481 52 55 numaralı telefonu arayarak bizlere ulaşabilirsiniz.
Alıcı
Adı Soyadı :
Telefon Numarası :
E-mail :
Tarih :